کیونپ برای دیتا سنترها

کیونپ برای دیتا سنترها

RAID (ارایه افزونه دیسکهای مستقل ) ترکیب چندین درایو در یک فضای ذخیره سازی مشترک با قابلیت ذخیره فراوان اطلاعات است. QNAP برای حفظ امنیت اطلاعات از تنظیمات جامع RAID پشتیبانی می کند. بر اساس تعداد دیسک های سخت افزاری Turbo NAS ، شما می توانید یکی از پیکربندیهای RAID 0، 1، 5، 6، 10، 50، و 60 را انتخاب کنید. با توجه به ظرفیت ذخیره سازی و افزایش عملکرد، شما می توانید مناسب ترین پیکربندی RAID را انتخاب نموده و لذا ریسک از دست دادن داده های ناشی از نقص غیر منتظره هارد دیسک را به حداقل برسانید

کیونپ برای دیتا سنترها

هرگز نگویید فایلهایم را از دست نخواهم داد !!!!!!!!!!

تکنولوژی کیونپ

تهدیدات رایج

با اینکه شاید به نظرتان گم کردن تلفن همراه یا خراب شدن کامپیوترتان دور از ذهن باشد، اما واقعیت این است که این چیزها میتوانند اتفاق بیفتند. بنابراین پشتیبان گیری از فایلهایتان در NAS QNAP برای شما این امکان را فراهم می اورد تا مطمئن باشید که فایل هایتان در امنیت کامل ذخیره شده و از هرگونه خطری در امان هستند

بلایای طبیعی

بلایای طبیعی مانند آتش سوزی، زلزله و سیل همیشه به صورت غیر منتظره رخ می دهند لذا بدون رعایت نکات امنیتی لازم، فایل های شما می توانند در معرض خطر باشند و داده های رایانه، تبلت، تلفن همراه، درایو های خارجی و NAS شما می توانند دچار اسیب شوند.

نقص مکانیکی

هیچ چیز تا ابد سالم نخواهد ماند و بسیاری از ما می دانیم که سخت افزارهای کامپیوتری می توانند اسیب ببینند. لپ تاپها میتوانند از دستمان بیفتند و بشکنند، تلفن ها می توانند خراب شوند، و دیسک های سخت افزاری می توانند از کار بیفتند. وقتی یک دستگاه الکترونیکی خراب شود تمام فایلهای شما نیز از بین خواهد رفت.

سرقت و دزدی

با گزارش های اخیر در مورد سرورهای "ذخیره سازی ابری" که هک شده بودند، و یا حمله بد افزارها، حفظ امنیت داده ها بیش از پیش اهمیت یافته است. بدون تأمین امنیت فایلها، شما قطعا اطلاعات مهم خود را از دست خواهید داد و سرقت هویت، و یا حتی چیزهای بدتری را تجربه خواهید کرد.

خطای انسانی

همه ما عمدا یا سهوا دچار اشتباه می شویم!  ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به صورت تصادفی یک فایل مهم را حذف کرده باشید که می تواند آزار دهنده و ناامید کننده باشد. به خصوص در محیط حرفه ای، از دست دادن یک فایل مهم می تواند فاجعه آمیز باشد.

تکنولوژی های QNAP  

تکنولوژی پیشرفته  RAID

RAID (ارایه افزونه دیسکهای مستقل )   ترکیب چندین درایو در یک فضای ذخیره سازی مشترک با قابلیت ذخیره فراوان اطلاعات است. QNAP برای حفظ امنیت اطلاعات از تنظیمات جامع  RAID پشتیبانی می کند. بر اساس تعداد دیسک های سخت افزاری  Turbo NAS ، شما می توانید یکی از پیکربندیهای  RAID 0، 1، 5، 6، 10، 50، و 60 را انتخاب کنید. با توجه به ظرفیت ذخیره سازی و افزایش عملکرد، شما می توانید مناسب ترین پیکربندی RAID را انتخاب نموده و لذا  ریسک از دست دادن داده های ناشی از نقص غیر منتظره هارد دیسک را به حداقل برسانید

رمزگذاری مجموع اطلاعات

NAS  از رمزگذاری مبتنی بر حجم که برای محافظت از اطلاعات حساس ضروری است پشتیبانی می کند. هنگامی که Turbo NAS بارگیری می شود، یک کلید امنیتی یا رمز عبور برای باز نمودن مجموع اطلاعات رمزگذاری شده لازم خواهد بود. این کار سبب میشود که حتی در صورت دزدیده شدن هارد دیسک ها و یا دستگاه های الکترونیکی ، افراد خرابکار نتوانند به داده های NAS شما دسترسی داشته باشند. برخی از مدل های NAS بیشتر از موتور رمزگذاری سخت افزاری AES-NI پشتیبانی می کنند که رمزنگاری داده ها را به نحو موثری در CPU انجام می دهد و امنیت سریع تر و با صرفه تری را برای حفاظت از داده ها فراهم می نماید.

گرفتن عکس فوری از اطلاعات ذخیره شده  

ویژگی گرفتن عکس فوری یا Snapshots در QNAP NAS  این امکان را فراهم اورده تا کاربر بتواند وضعیت سیستم را در هر زمانی که لازم است ثبت نماید. لذا اگر یک وضعیت غیرمنتظره برای سیستم پیش آید، می توانید به لحظه ی قبلی ثبت شده باز گردید. با ویژگی Snapshot  مبتنی بر وب موجود در مدیریت اطلاعات ذخیره شده، شما به راحتی می توانید فایل های خود را ثبت کرده و از پاک شدن اطلاعات مهم جلوگیری کنید.

گرفتن عکس فوری از اطلاعات موجود

تکنولوژی عکس فوری QNAP  میتواند حداکثر 256 عکس فوری را از هر مجموعه داده ای تهیه نماید و فایل های شما را در یک پوشه مشترک نگهداری کند. این کار نه تنها می تواند از پاک شدن داده ها به دلیل خطاهای انسانی مانند حذف تصادفی جلوگیری کند، بلکه به کاهش حمله بد افزارها نیز کمک خواهد کرد.

 عکس فوری LUN

با ویژگی عکس فوری QNAP ، در صورت حمله بدافزارها و یا حذف سهوی، به راحتی می توانید فایلهای خود را چه در LUN سطح فایل باشد یا سطح بلاک بازگردانی نمایید.. ویژگی عکس فوری  QNAP  قابل مقایسه با رقبا نیست.

ابزار عامل عکس فوری

ابزار عامل عکس فوری برای سرورها طراحی شده تا سرورها بتوانند تصاویر فوری سازگار با Microsoft® VSS و VMware® vSphere Client  را تولید نمایند.
    
Snapshot Replica

با کپی کردن تغییرات ایجاد شده، به راحتی تصاویر فوری مجموعه اطلاعات و یا   LUN را به یک سرور دیگر کپی کنید.

Snapshot Vault

عکسهای موجود در چندین NAS را در یک فضای واحد ذخیره کنید. برای دسترسی اسان به فایلهایتان می توانید عکس های NAS های مختلف را به عنوان یک مجموعه داده ذخیره نمایید.

Snapshot Clone

شما می توانید بدون قطع یا مختل نمودن عملکرد سیستم، عکسهای فوری / LUN و مجموعه داده ها را به صورت یک clone ذخیره کنید.

پشتیبان گیری از کامپیوتر

گاهی اوقات کامپیوترها از دستتان می افتند، و لذا فایلهایی که در انها وجود دارد نیز از بین خواهند رفت. خوشبختانه، QNAP طیف گسترده ای از گزینه های پشتیبان گیری یکپارچه را برای ویندوز و رایانه های اپل ارائه نموده، بنابراین می توانید فایل های خود را بدون هیچ نگرانی ای بازگردانی کنید.

پشتیبان گیری از راه دور

فاجعه ها همیشه به طور غیر منتظره اتفاق می افتند و الذا اگر نکات امنیتی لازم را رعایت نکنید فایلهایتان ممکن است در معرض خطر باشند. با استفاده از  QNAP NAS، به راحتی می توانید از NAS خود به طور کامل بکاپ گرفته و ان را به یک فضای ذخیره سازی دیگر منتقل کنید یا اطلاعات خود را به طیف گسترده ای از سرویس های ابر شخص ثالث منتقل نمایید. QNAP فایل های شما را در مواجهه با تهدیداتی مانند آتش سوزی، زمین لرزه یا سرقت امن نگاه خواهد داشت.

 انتقال داده ها به QNAP دیگر

QNAP راه حل های سریع و آسانی را به کاربران ارائه نموده تا بتوانند از QNAP NAS بکاپ گرفته و ان را به یک دستگاه دیگر منتقل کنند. با استفاده از سرویس RTRR QNAP (رونوشت انی)  به راحتی از داده هایتان بکاپ گرفته یا از پروتکل rsync استاندارد این صنعت استفاده کنید.

انتقال داده ها به ابر

اگر انتقال بکاپ داده هایتان به NAS برایتان کافی نیست، QNAP NAS  می تواند اطلاعات شما را به طیف گسترده ای از سرویسهای ابر عمومی از جمله Microsoft Azure/OneDrive, Amazon S3/Glacier, Google Cloud Platform, OpenStack Swift  و WebDAV منقل کند.